DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 13 Sep 2022

După testarea celor 133 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 9 ani, echipa proiectului DAP a analizat rezultatele obținute pentru a determina aplicabilitatea produselor din proiect. Același lucru a fost făcut de toți partenerii proiectului. Asociația Dislexia din Ruse, Bulgaria, a fost responsabilă cu întocmirea Raportului Internațional de Testare, raport care conține datele din toate cele patru țări participante. Raportul este disponibil atât în limba engleză, cât și în letonă, bulgară, turcă și română. 

Datele cuprinse în proiect arată faptul că profesorii și specialiștii consideră atât aplicația cât și culegerea de  exerciții ca fiind instrumente utile în depistarea elevilor cu posibile riscuri de dislexie. Pentru mai multe detalii, se poate consulta raportul care se găsește la următorul link: RAPORT

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 1 Sep 2022

Proiectul Erasmus+ DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, ID:2019-1-LV01-KA201-060355 se încheie astăzi, 31 august 2022. Început la 01.11.2019, proiectul a fost prelungit cu 10 luni datorită situației create de pandemia de Covid-19 la nivel internațional. Liceul nostru a fost unul dintre cei 5 parteneri implicați în activitățile proiectului, fiind alături de Academia Tehnologică din Rezekne, Letonia (coordonator), Asociația Dislexia din Ruse (Bulgaria), Inspectoratul Scolar Kocaeli (Turcia), si GedonSoft din Bremen (Germania).

Conform propunerii acceptate de către forurile europene, proiectul s-a încheiat având cinci produse intelectuale majore.

Produsul 1: Cadrul pedagogic care a servit ca punct de plecare pentru activitatea proiectului și ca bază pentru produsele pe care echipa de proiect le-a dezvoltat. Produsul finit este un Raport de Fundamentare Științifică care explică situația dificultăților de învățare și în special a dislexiei, la nivel european și în țările partenere.

Produsul 2: Protocolul de evaluare a dislexiei - Pe baza rezultatelor din primul produs, partenerii au decis structura protocolului și au dezvoltat componentele acestuia. Toate acestea au fost traduse și adaptate la specificul limbilor naționale din țările participante.

Produsul 3: Aplicația DAP. A fost dezvoltată o versiune computerizată a protocolului, pe baza cadrului pedagogic (P1) și a componentelor protocolului de evaluare (P2). Aplicația este disponibilă pentru Windows și Android în toate limbile partenerilor.

Produsul 4: Pilotarea . A constat în două părți principale: 1/ o instruire față în față a unui grup de profesori din învățământul preșcolar și primar; 2/ depistarea simptomelor de dislexie la copiii preșcolari și elevii din învățământul primar cu ajutorul noului instrument dezvoltat.

Rezultatul 5: Caietul de exerciții. Pe baza aplicației (P 3) s-a alcătuit o colecție de exerciții, pregătită de echipa de proiect în colaborare cu profesorii care au luat parte la pilotare (P 4). Scopul este de a le oferi profesorilor un instrument practic pe care îl pot folosi cu elevii cu dislexie și alte dificultăți de învățare asociate, pentru a dezvolta abilitățile în care aceștia au deficiențe, astfel încât să poată avea performanțe școlare mai bune.

Toate produsele create în cadrul acestui proiect sunt puse la dispoziția celor interesați, la adresa https://hidrive.ionos.com/share/e.0r.vna2z#$/ unde ele pot fi consultate atât în engleză, cât și în română, turcă, bulgară și letonă. 

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 18 Aug 2022

În cadrul proiectului Erasmus+ DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL au fost întocmite o serie de documente care pot fi consultate de către toți cei interesați de rezultatele proiectului. Documentele pot fi accesate la următoarele adrese:

- https://issuu.com/nechitescu_ecaterina/docs/scientific_substantiation_report_ro - raportul prezintă câteva fapte despre dificultățile de învățare, despre dislexie, despre necesitatea unei aplicații care să ajute părinții și profesorii pentru a depista semnele timpurii ale dislexiei. Poate fi citit de oricine este interesat să afle mai multe lucruri despre începutul perioadei școlare la copii.

 

- https://issuu.com/nechitescu_ecaterina/docs/exercise_book_en.docx - carte de exerciții în limba engleză. Se poate folosi ca auxiliar didactic în cadrul orelor de limbă engleză pentru învățământul preșcolar și primar.


INCLUSIVE IMPRO THEATRE

postat de Farkas Cristina la 19 Jul 2022

Cadre didactice din cadrul Liceului Teoretic ”Grigore Moisil” Timișoara au participat, în zilele de 15-16 iunie 2022, în Dublin, Irlanda, unde s-a desfășurat a doua întâlnire de lucru din cadrul proiectului ERASMUS+ INCLUSIVE IMPRO THEATRE, proiect ERASMUS+, proiect 2020-1-RO01-KA227-SCH-095356.

            În cadrul acestei întâlniri s-a apreciat stadiul Produsului Intelectual 2, în vederea finalizării Ghidului de activități pentru profesori - IMPRO, activități realizate în cadrul workshop-urilor susținute cu elevii și profesorii implicați în proiect, precum și pregătirea Produsului Intelectual 3, a viitoarelor sesiuni de training pentru profesori și a evenimentelor de multiplicare.

            Agenda întâlnirii a prevăzut și discuții privind oportunități de diseminare, management, evaluarea calității produselor intelectuale deja realizate, activități viitoare în cadrul Produsului Intelectual 3 care are în vedere adaptarea poveștilor la realitățile cotidiene și, prin utilizarea tehnicilor de improvizație teatrală, propunerea unor modalități de rezolvare a dificultăților cu care elevii se confruntă în țara lor.

 Tot ce s-a realizat până la acest moment în cadrul proiectului, a avut în vedere îndeplinirea obiectivului primordial al proiectului INCLUSIVE IMPRO THEATRE, și anume combaterea abandonului școlar, incluziunea socială prin utilizarea tehnicilor de dramatizare ca instrument de încurajare și dezvoltare a gândirii critice, dezvoltarea imaginației și a creativității în special, depășirea obstacolelor și problemelor cotidiene.

            Profesorii implicați vor aplica la clasă metodele elaborate în cadrul acestui proiect pentru a dezvolta spiritul de echipă, asumarea unor roluri care sunt inspirate din situații dificile cu care se confruntă elevii expuși la excluziune socială, dar au ca punct de pornire valorile tradiționale pe care le regăsim în poveștile din patrimoniul național al fiecărui stat și din patrimoniul universal. Ne dorim ca prin metoda dramatizării să realizăm între elevi legături socio-afective, alianțe și relații de colaborare care vor dura peste timp.

 

FORUM THEATRE (Short – Term Exchanges of Groups of Pupils) parte a proiectului Erasmus+ BUDDIES AGAINST BULLIES

postat de Marinescu Oana-Suzana la 16 May 2022

IMG-20220511-WA0014.jpg    20220510_142524.jpg

În perioada 9 - 14 mai 2022, în localitatea Mersin din Turcia a avut loc o nouă mobilitate transnațională din cadrul Proiectului de parteneriat strategic Erasmius+ „BUDDIES AGAINST BULLIES”, ID: 2019-1LT01-KA229-060569_4. Patru elevi ai școlii noastre, BĂLĂȘESCU ANAMARIA, BERCEA ROBERT, BEJERIȚĂ ȘTEFANIA și CÎRJA IOANA, însoțiți de către doamnele profesoare MARINESCU OANA și TOMESCU CODRUȚA, au fost prezenți la activitățile desfășurate în această săptămână.

Scopul mobilității a fost acela de a transpune în piese de teatru (improvizații teatrale) scenariile create de elevi în cadrul mobilității virtuale din martie 2021. Toate scenariileau avut ca subiect lupta împotriva bullying. Pe parcursul mobilității elevii noștri nu au fost doar simpli actori, ci și critici ai actelor de violență prezente în școlile din Europa. 

Ei au lucrat în grupe formate din elevi provenind din cele 5 țări partenere (Turcia, Spania, România, Portugalia, Lituania), au repetat, pentru ca miercuri și vineri să performeze pe diferite „scene” naturale, din Muzeul în aer liber Cappadocia și pe vasul de croazieră cu care au călătorit pe Marea mediterană.

Pe lângă activitățile din cadrul școlii MEHMET SERTTAȘ ANADOLU LISESI, din Mersin, reprezentanții școlii noastre s-au întâlnit și cu reprezentanții Direcției de Educație ai regiunii Mersin.

IMG-20220509-WA0044.jpg   IMG-20220513-WA0018.jpg

De asemenea, elevi și profesori au vizitat vechiul oraș Mersin, cu Muzeul de Arheologie unde elevii au luat parte la o căutare de comori, au avut ocazia să pătrundă în adâncurile orașului subteran Kaimak, să se plimbe prin Parcul Național Cappadocia, prin Valea Minunilor, Valea Porumbeilor, ori să guste din gastronomia turcească.

În ultima zi, toți s-au bucurat de ieșirea pe Marea Mediterană, bucurându-se de ospitalitatea „Corabiei Piraților din Caraibe”, de mângâierea valurilor și splendoarea luciului apei.

20220513_173017.jpg   IMG-20220515-WA0007.jpg

pagina 7