September newsletter impro - romania

postat de Borsa Florin la 21 Sep 2022

rsz_p1.jpg

 

rsz_p2.jpg

INCLUSIVE IMPRO THEATRE

postat de Precup Luminita la 19 Sep 2022

BULETIN INFORMATIV SEPTEMBRIE 2022 - INCLUSIVE IMPRO THEATRE

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 13 Sep 2022

După testarea celor 133 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 9 ani, echipa proiectului DAP a analizat rezultatele obținute pentru a determina aplicabilitatea produselor din proiect. Același lucru a fost făcut de toți partenerii proiectului. Asociația Dislexia din Ruse, Bulgaria, a fost responsabilă cu întocmirea Raportului Internațional de Testare, raport care conține datele din toate cele patru țări participante. Raportul este disponibil atât în limba engleză, cât și în letonă, bulgară, turcă și română. 

Datele cuprinse în proiect arată faptul că profesorii și specialiștii consideră atât aplicația cât și culegerea de  exerciții ca fiind instrumente utile în depistarea elevilor cu posibile riscuri de dislexie. Pentru mai multe detalii, se poate consulta raportul care se găsește la următorul link: RAPORT

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 1 Sep 2022

Proiectul Erasmus+ DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, ID:2019-1-LV01-KA201-060355 se încheie astăzi, 31 august 2022. Început la 01.11.2019, proiectul a fost prelungit cu 10 luni datorită situației create de pandemia de Covid-19 la nivel internațional. Liceul nostru a fost unul dintre cei 5 parteneri implicați în activitățile proiectului, fiind alături de Academia Tehnologică din Rezekne, Letonia (coordonator), Asociația Dislexia din Ruse (Bulgaria), Inspectoratul Scolar Kocaeli (Turcia), si GedonSoft din Bremen (Germania).

Conform propunerii acceptate de către forurile europene, proiectul s-a încheiat având cinci produse intelectuale majore.

Produsul 1: Cadrul pedagogic care a servit ca punct de plecare pentru activitatea proiectului și ca bază pentru produsele pe care echipa de proiect le-a dezvoltat. Produsul finit este un Raport de Fundamentare Științifică care explică situația dificultăților de învățare și în special a dislexiei, la nivel european și în țările partenere.

Produsul 2: Protocolul de evaluare a dislexiei - Pe baza rezultatelor din primul produs, partenerii au decis structura protocolului și au dezvoltat componentele acestuia. Toate acestea au fost traduse și adaptate la specificul limbilor naționale din țările participante.

Produsul 3: Aplicația DAP. A fost dezvoltată o versiune computerizată a protocolului, pe baza cadrului pedagogic (P1) și a componentelor protocolului de evaluare (P2). Aplicația este disponibilă pentru Windows și Android în toate limbile partenerilor.

Produsul 4: Pilotarea . A constat în două părți principale: 1/ o instruire față în față a unui grup de profesori din învățământul preșcolar și primar; 2/ depistarea simptomelor de dislexie la copiii preșcolari și elevii din învățământul primar cu ajutorul noului instrument dezvoltat.

Rezultatul 5: Caietul de exerciții. Pe baza aplicației (P 3) s-a alcătuit o colecție de exerciții, pregătită de echipa de proiect în colaborare cu profesorii care au luat parte la pilotare (P 4). Scopul este de a le oferi profesorilor un instrument practic pe care îl pot folosi cu elevii cu dislexie și alte dificultăți de învățare asociate, pentru a dezvolta abilitățile în care aceștia au deficiențe, astfel încât să poată avea performanțe școlare mai bune.

Toate produsele create în cadrul acestui proiect sunt puse la dispoziția celor interesați, la adresa https://hidrive.ionos.com/share/e.0r.vna2z#$/ unde ele pot fi consultate atât în engleză, cât și în română, turcă, bulgară și letonă. 

DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Nechitescu Ecaterina la 18 Aug 2022

În cadrul proiectului Erasmus+ DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL au fost întocmite o serie de documente care pot fi consultate de către toți cei interesați de rezultatele proiectului. Documentele pot fi accesate la următoarele adrese:

- https://issuu.com/nechitescu_ecaterina/docs/scientific_substantiation_report_ro - raportul prezintă câteva fapte despre dificultățile de învățare, despre dislexie, despre necesitatea unei aplicații care să ajute părinții și profesorii pentru a depista semnele timpurii ale dislexiei. Poate fi citit de oricine este interesat să afle mai multe lucruri despre începutul perioadei școlare la copii.

 

- https://issuu.com/nechitescu_ecaterina/docs/exercise_book_en.docx - carte de exerciții în limba engleză. Se poate folosi ca auxiliar didactic în cadrul orelor de limbă engleză pentru învățământul preșcolar și primar.


pagina 2