Proiecte Erasmus+ în derulare
D.A.P. - Dyslexia Assessment Protocol, 2019-1-LV01-KA201- 060355, proiect care se derulează în perioada 2018 – 2022 (coordonator prof. Ecaterina Nechitescu)
European Values With Manga, 2019-1-TR01-KA229-077131_4, proiect care se derulează în perioada 2019 – 2022 (coordonator prof. Lupșe-Turpan Mircea-Adrian)
Buddies Against Bullies, 2019-1-LT01-KA229-060569_4, proiect care se derulează în perioada 2019 – 2022 (coordonator prof. Oana-Suzana Marinescu)
STREAM this TEAM, 2020-1-PT01-KA201-078623, proiect care se derulează în perioada 2020 – 2023 (coordonator prof. Ecaterina Nechitescu)
Inclusive Impro Theatre, 2020-1-RO01-KA227-SCH-095356, proiect care se va derula în perioada 2021 – 2023 (coordonator prof. Cristina Farkas)
Hybrid and Innovative Digital Aware Class, 2020-1-IT02-KA226-SCH-095699, proiect care se derulează în perioada 2021 - 2023 (coordonator prof. Florin Bătăran)
Proiecte Erasmus+ încheiate
Four Creativities, 2019-1-BG01-KA201-062354, proiect derulat în perioada 2019 - 2021 (coordonator prof. Teodora Jurca)
EU'R'AQUATIC, 2018-1-AT01-KA229-039281_5, proiect derulat în perioada 2018 – 2021 (coordonator prof. Florin-Corneliu Belea)
Promuovendo la Matematica negli Studenti Europei, 2018-1- IT02-KA229-048576_2, proiect derulat în perioada 2018 – 2021 (coordonator prof. Florin Bătăran)
DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, DAP
Activități Web2.0 în cadrul Proiectului Erasmus+ Buddies Against Bullies, ID: 2019-1-LT01-KA229-060569_4
În perioada 5 - 10 Octombrie 2021, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara a organizat primul schimb de elevi, în cadrul Proiectului Erasmus+ „BUDDIES AGAINST BULLIES”.
Scopul acestei mobilități a fost acela de a crea cu ajutorul activităților de tip Web2.0 o serie de materiale didactice ce pot fi utilizate la clasă pentru înțelegerea mai ușoară a fenomenului tot mai întâlnit de bullying, dar mai ales pentru a facilita combaterea acestuia în cadrul școlilor partenere.
Pe parcursul celor 4 zile în școală au lucrat cot la cot 16 elevi, cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani, veniți din Lituania, Portugalia, Spania și Turcia și 14 elevi ai LICEULUI TEORETIC „GRIGORE MOISIL” TIMIȘOARA, precum și câte 2 profesori însoțitori, reprezentanți ai fiecărei țări partenere.
În prima zi, participanții au luat contact cu școala noastră și cu trecutul acesteia și, folosind abilitățile TIC, a fost alcătuit un dicționar ce cuprinde cuvinte specifice fenomenului bullying, cuvinte traduse în cele cinci limbi ale țărilor partenere (lituaniană, portugheză, română, spaniolă și turcă), precum și în limba oficială a proiectului, engleza. La final au creat rebusuri, chestionare, jocuri referitoare la cuvintele descoperite și traduse.
Cea de-a doua zi a mobilității, folosind mijloacele Web2.0, a fost rezervată creării de jocuri, rebusuri, teste plecând de la propria experiență de viață de elev. În cea de-a doua parte a zilei, folosind programele de tip Padlet, copiii au compus poezii cu tematică anti-bullying cărora le-au atașat imagini corespunzătoare.
Împărțiți în grupe, elevii participanți la mobilitate, au creat în cea de-a treia zi folosind Learning app. un număr de 6 puzzle interactive, având la bază imaginile alese cu o zi înainte și s-au întrecut rezolvându-le.
Utilizând programe de tip Storyjumper, Animoto, copiii au creat povești despre bullying și le-au prezentat tutror celorlalți.
Schimbul de elevi desfășurat în incinta LICEULUI TEORETIC „GRIGORE MOISIL” TIMIȘOARA, a luat sfârșit în cea de-a patra zi, lăsând în urmă concluzii, impresii, prietenii ce vor dăinui peste ani.
Participanții la mobilitate au avut ocazia să viziteze atracțiile turistice ale Timișoarei, dar și să interacționeze cu adolescenți având culturi și provenind din medii sociale diferite.
DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL
În perioada 30 – 31 iulie 2021 a avut loc la Timișoara a doua întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus+ DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, DAP, întânire organizată de echipa de proiect a Liceului Teoretic Grigore Moisil. Întâlnirea fusese preconizată pentru luna aprilie a anului 2020, dar din cauza pandemiei de Covid-19 a trebuit reprogramată. Întregul proiect a fost prelungit cu opt luni, astfel încât produsele intelectuale vor fi terminate pâna pe 30 iunie 2022. La lucrări au participat membrii din toate țările partenere, care au fost prezenți atît fizic cât și on line.
Principala sarcină a partenerilor din Letonia, România, Bulgaria, Germania și Turcia a fost să discute despre parametrii tehnici ai versiunii computerizate a protocolului de evaluare, de care s-a ocupat echipa de la Gedon Soft. În urma discuțiilor s-au clarificat unele întrebări ridicate de parteneri și s-a verificat modul în care funcționează aplicația, astfel încât aceasta să poată fi gata pâna la începutul noului an școlar 2021 – 2022 când ar trebui să înceapă testarea pilot a produsului.
În a doua zi de lucrări, s-a discutat și despre realizarea celui de-al cincilea produs intelectual al proiectului, Culegerea de exerciții, de care este responsabilă echipa liceului nostru. Scopul acestei culegeri este de a oferi materiale de lucru pentru a ajuta copiii cu risc de dislexie să își îmbunătățească abilitățile. S-au stabilit următoarele obiective care trebuie îndeplinite și s-au trasat sarcini clare de lucru pentru perioada următoare.
Echipa liceului nostru este alcătuită din profesor Carmen Cerasela Bociu, director, prof. Ecaterina Nechitescu, coordonator, prof. Tamara Pantea, prof. Lavinia Crișan și prof. Ana Maria Mihăilă.
#projectDAP