4 Creativities

postat de Lupse-Turpan Mircea la 26 Oct 2020

Scopul principal al proiectul "4Creativități"" este de a creea un instrument unic inovator care să-i ajute pe profesori în activitățile lor zilnice, să asigure elevilor un standard înalt de predare și oportunități de învțare contemporane. Îmbunătățirea abilităților profesorilor cu scopul de a oferi educație creativă va conduce la formarea unor elevi capabili să gândească, să analizeze și să rezolve probleme cotidiene. Prin implementarea acestui proiect, se dorește îmbunătățirea didacticii pedagogice, stimularea creativității elevilor și implicarea lor activă în derularea orelor la clasă.

Țări participante: Bulgaria, Spania, Irlanda, România (o școală și un ONG din fiecare țară)

Grupul țintă al proiectului îl reprezintă elevi cu vârsta între 10-12 ani.

Proiectul se axează pe dezvoltarea si îmbunătățirea a patru tipuri de creativități, și anume: creativitatea matematică, creativitatea lingvistică, creativitatea științifică și creativitatea artistică.

Creativitatea lingvistică va permite elevilor să-și dezvolte noi abilităţi şi competenţe lingvistice prin încorporarea unor noi propuneri, spaţii, metodologii şi resurse care vor spori abilitatea, creativitatea şi îndemânarea elevilor în procesul inovării. Modul în care aceste activităţi vor avea loc va îmbunătăţi creativitatea lingvistică, iar acest lucru va deschide noi posibilităţi de a se exprima liber pentru a găsi diverse răspunsuri originale.

Tot în cadrul proiectului, vom insufla copiilor gândirea matematică cu ajutorul creativităţii. Le vom arăta cum să aplice matematica în situaţii obişnuite, zilnice, prin utilizarea unor scenarii menite să îi facă să foloseasca cunoştinţele despre cifre pentru a rezolva probleme.

Prin promovarea creativităţii ştiinţifice, vom îmbunătăţi capacitatea de gândire a elevilor noştri şi abilitatea de a trece de la noţiuni de bază către unele mai complexe. Ei vor învăţa cum să rezolve probleme în situaţii reale; vor exersa posibilităţi de a-şi clădi propriul stil de învăţare; îşi vor forma capacitatea deductivă proprie şi asta îi va ajuta să-şi creeze propriile soluţii şi strategii.

Și nu în ultimul rând, exprimarea artistică ar putea ajuta la dezvoltarea psihometriei corecte, precum şi la dezvoltarea inteligenţei copiilor. Propunerea pe care o sugerăm pentru a dezvolta creativitatea artistică se bazează pe ateliere care dau posibilitatea elevilor să exploreze diferite forme de exprimare.

Prin îmbunătățirea practicii didactice, țintim și la îmbunătățirea ambianței actuale din școlile europene prin utilizrea unor metodologii, experiențe și cunoștințe noi în sistemul educațional formal. Prin activitățile proiectului, vom urmări și implicarea activă a tuturor elevilor în clasă.

Dyslexia Assessment Protocol

postat de Nechitescu Ecaterina la 2 Jun 2020

 

Proiectul DAP continuă în ciuda stării de urgență generate de COVID-19.

 

A doua întâlnire din cadrul proiectului, preconizată a se desfășura la Timișoara, a avut loc online, între 22 – 24 aprilie 2020, folosind oportunitățile oferite de tehnologie. Liceul nostru a fost reprezentat de profesor ECATERINA NECHITESCU și profesor învățământ primar TAMARA PANTEA. Echipa proiectului, alcătuită din reprezentanți din Letonia, România, Turcia, Bulgaria și Germania, a discutat tot ceea ce s-a făcut până acum, iar membrii acesteia s-au pus de acord în privința acțiunilor care urmează să fie întreprinse astfel încât circumstanțele excepționale prin care se trece să aibă cel mai redus impact posibil asupra progresului proiectului.

Prima fază a proiectului a fost lansată în noiembrie 2020 și a examinat situația legată de dislexie atât în țările partenere cât și în afara lor. Concluzia la care s-a ajuns este că majoritatea educatorilor și profesorilor de învățământ primar nu se simt suficient de informați în legătură cu posibilitățile de detectare timpurie și de reducere a riscului de dislexie. Nu există instrumente și metode comune pentru a rezolva această problemă. Până și înțelegerea conceptului de dislexie variază de la o țară la alta. De asemenea s-au colectat date și informații despre proiectele și studiile anterioare din țările partenere, în care s-a dezbătut problema dislexiei pentru a putea folosi cât mai eficient cunoștințele deja existente, precum și exemplele de bună practică. În cadrul întâlnirii s-a dezvoltat și o descriere teoretica în vederea dezvoltării software-ului DAP.

 

Activitățile curente au ca scop principal dezvoltarea structurii și componentelor Protocolului, deoarece se dorește ca instrumentul creat în timpul proiectului să poată fi un ajutor eficient și convenabil pentru educatori, profesori de învățământ primar și logopezi în observarea și reducerea riscului de dislexie.

 

 

 

 

 

PROIECT ERASMUS+ DAP - DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL

postat de Lupse-Turpan Mircea la 17 Nov 2019

Școala noastră este partener în proiectul internațional D.A.P. - DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, desfășurat în cadrul programului ERASMUS+, care se va desfășura în perioada 2019 - 2021. Proiectul este coordonat de Academia Tehnologică din Rezeknes, Letonia, iar restul instituțiilor partenere sunt din Turcia - Kocaeli Il Milli Egitim Mudurlugu, Bulgaria - Asociacia Dyslexia, și Germania - GedonSoft. D.A.P. are ca obiectiv realizarea și dezvoltarea unui set de instrumente de evaluare pentru detectarea copiilor de vârstă preșcolară cu risc de dislexie, precum și a elevilor care deja s-au confruntat cu dificultăți de scriere/ citire/ învățare în timpul primilor ani de școală. Acest proiect se adresează în principal educatorilor și învățătorilor.

Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc la Ruse, în Bulgaria, în perioada 6 - 9 noiembrie 2019, la care au participat prof. Ecaterina Nechitescu și prof. Tamara Pantea. În urma discuțiilor s-au stabilit:

-  logo-ul proiectului : din propunerile prezentate, a fost ales cel realizat de elevul Vlad Ciobotariu din clasa a XI-a D;

- lista de priorități

- data următoarei mobilități.

Proiecte eTwinning

postat de Lupse-Turpan Mircea la 10 Jan 2019

etwinning.jpg

Proiecte eTwinning

 AN ȘCOLAR 2018-2019

PROIECTE INIȚIATE

 

Building Bridges Between Cultures 

INIȚIATORI ȘI COORDONATORI

Tamara Pantea,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Şerife Şengün,

GAZI ILKOKULU, TURCIA

 

PARTENERI

Camelia Maria Soporan,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Felicia Cristina Popovici,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Oana Suzana Marinescu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Evangelia Spanou,

4ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων, GRECIA

ELİF EMİRAL,

ALTINOVA PRIMARY SCHOOL, TURCIA

FATİH ÇELİKBAŞ,

ALTINOVA PRIMARY SCHOOL, TURCIA

MARIA LOURDES IDOETA,

Berriatua HLHI, SPANIA

Elza Leimane,

Galēnu pamatskola, LETONIA

ÖMER BAĞCI,

Gazi Mustafa Kemal ilkokulu, TURCIA

Adriana Savarino,

ICS di Andezeno, ITALIA

Antonella Buffo,

ICS di Andezeno, ITALIA

 

European Art and Tradition seen through children's eyes

INIȚIATORI ȘI COORDONATORI

Oana Suzana Marinescu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Lucía Padilla,

CEIP Romero Peña, SPANIA

 

Parteneri

Theodosis Theodosiou,

American Academy Junior School, CIPRU

JOSE ANTONIO RODRÍGUEZ BALMÓN,

CEIP Romero Peña, SPANIA

Izabela Stavar,

Colegiul National de Arte „Regina Maria”, Constanta, ROMÂNIA

Silvia Vilcu,

Colegiul National de Arte „Regina Maria”, Constanta, ROMÂNIA

Iustina Larisa Magda,

Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA

Rosa Fichera,

I.C. "Falcone", ITALIA

Darejan Gabodze,

LEPL Tbilisi N74 Public School , GEORGIA

Anca Varjan,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Badescu Daniela,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Camelia Maria Soporan,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Cristina Baran ,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Cristina Ciuleanu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Csapo Eugen,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Denisa Roman,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Felicia Cristina Popovici,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

mihaela munteanu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Mircea Lupse-Turpan,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Raluca Francisca Boros,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Tamara Pantea,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Gabriela Wolfer,

Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau”, Timisoara, ROMÂNIA

Karolina Nedelkovska,

OU"Kole Kaninski"-Bitola, MACEDONIA

Elena Istrate,

Scoala Gimnaziala Diaconu Coresi Fieni, ROMÂNIA

Nicoleta-Ionela Doamna,

Scoala Gimnaziala Diaconu Coresi Fieni, ROMÂNIA

Nicoleta-Ionela Doamna,

Scoala Gimnaziala Diaconu Coresi Fieni, ROMÂNIA

NOVACOVICI GEORGETA MIRELA,

SCOALA GIMNAZIALA NR. 24 , ROMÂNIA

ALEXIA ALEXANDROU,

Δημοτικό Σχολείο Αγ. Ιωάννης Μαλούντας - Primary School Ag. Ioannis

Malountas, CIPRU

Diana Nikolova,

ЦДГNo7"Синчец", BULGARIA

 

 

PROIECTE DESFĂȘURATE ÎN ANUL ȘCOLAR 2018-2019

EURAQUATIC

PRO.MATH.EU.S.

Zambete colorate

Children around the world

Catch the Future with STEM

European Art and Tradition seen through children's eyes

Cards exchange by students

Christmas cards exchange

 

Alte proiecte inițiate

AN ȘCOLAR 2017-2018

Children's Rights

INIȚIATORI ȘI COORDONATORI

Tamara Pantea,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Danijela Miličić Trebaticki,

Предшколска установа "Радост", SERBIA

 

Parteneri

Camelia Foltean,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Camelia Maria Soporan,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Csapo Eugen,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Felicia Cristina Popovici,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

MIHAELA DEACONESCU,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Oana Suzana Marinescu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

 

I Like Coding 

INIȚIATORI ȘI COORDONATORI

 

Tamara Pantea,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Alessandra Poltronieri,

ICS di Sanguinetto, ITALIA

 

Parteneri

 

SEZEN EFE,

75. Yıl Cumhuriyet ilkokulu, TURCIA

Egle Sala,

ICS "F. Amatuzio - Pallotta" , ITALIA

Elena Bellani,

ICS di Sanguinetto, ITALIA

Münevver Çakır Ertekin,

KUTLUKENT 80.YIL İLKOKULU, TURCIA

Camelia Maria Soporan,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Felicia Cristina Popovici,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Oana Suzana Marinescu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Aurora Calvet,

Osnovna šola Simona Gregorčiča Kobarid, SLOVENIA

Didina Botgros,

Scoala Gimnaziala ,,Sfanta Varvara" , ROMÂNIA

MINDA OCTAVIAN HORIA,

Scoala Gimnaziala nr 16, „Tache Ionescu”, Timisoara, ROMÂNIA

ELENA MANOLACHE,

Scoala Gimnaziala nr. 25, Timisoara, ROMÂNIA

Camelia Hoara,

Scoala Gimnaziala Nr. 279, ROMÂNIA

Evangelia Petraki,

Ράλλεια Πρότυπα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία, GRECIA

 

Peace Message

INIȚIATORI ȘI COORDONATORI

Tamara Pantea,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

SEZEN EFE,

75. Yıl Cumhuriyet ilkokulu, TURCIA

 

Parteneri

ADELINA SEMA,

16o ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ, GRECIA

Adil Tekin,

Anamur Akdeniz İlköğretim Okulu, TURCIA

Elza Leimane,

Galēnu pamatskola, LETONIA

ELENA MANOLACHE,

Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA

Elena Orian,

Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA

Iustina Larisa Magda,

Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA

Cosima Spedicati,

ICS "Valesium", ITALIA

Tiziana Gubbati,

ICS 5 "Dante Alighieri" di Ferrara, ITALIA

Chiara Sabatini,

ICS di Attigliano-Guardea, ITALIA

Asuman Öz,

incirlik ilkokulu, TURCIA

Francesca Vogesi,

IOC di San Marcello Pistoiese, ITALIA

Camelia Foltean,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

MIHAELA DEACONESCU,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Oana Suzana Marinescu,

Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA

Brankica Kostadinoska,

OOU "Dimitar Makedonski", MACEDONIA

Elizabeta Filipova,

OOU "Tode Hadzi-Tefov"-Kavadarci, MACEDONIA

Branislava Bugarinov,

Osnovna škola "Sveti Sava", SERBIA

Danijela Milijić,

OŠ ,,Kralj Petar I", SERBIA

Suzana Miljković,

OŠ ,,Kralj Petar I", SERBIA

Višnja Mušnjak,

OŠ Nikole Tesle, CROAŢIA

Svetlana Drobnjak,

OШ,,Бранко Радичевић", SERBIA

Irena Rimc Voglar,

Primary school VELIKA DOLINA,, SLOVENIA

Sanela Marie,

Scoala Gimnaziala nr. 25, Timisoara, ROMÂNIA

Sanela Marie,

Scoala Gimnaziala nr. 25, Timisoara, ROMÂNIA

Alina Rumega,

Scoala Gimnaziala nr. 30 Timisoara, ROMÂNIA

LAURA RUSU,

Scoala Gimnaziala nr. 30 Timisoara, ROMÂNIA

PRIBOI NICOLETA,

Scoala Gimnaziala nr. 30 Timisoara, ROMÂNIA

FİGAN BARAN,

SERPİL SÜMER ANAOKULU, TURCIA

Jolanta Krzak,

Szkoła Podstawowa w Dworszowicach Pakoszowych, POLONIA

Ramona Liepiņa-Krauja,

Vaivaru pamatskola, LETONIA

Jana Beckova,

Základná škola Huncovce, SLOVACIA

Soos Annamaria Bacsadi Izabella,

Şcoala Gimnazială Pericei, ROMÂNIA

Theodora Anagnostopoulou,

Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Γόννων, GRECIA

Славица Гомилановић,

ОШ "Ђура Јакшић", SERBIA

 

 

 

 

 

 

Proiect European Comenius "Symbols connecting people"

postat de Bohm Cristina la 20 Nov 2014

Obiectivul principal al proiectului este integrarea europeana a tinerilor prin parteneriat scolar.

 

Partenerul nostru este Liceul Giuseppe Peano din Tortona, Italia.

 

Perioada de derulare: decembrie 2013 - iulie 2015. Pentru activitatile de proiect liceul beneficiaza de sprijin financiar din partea Comisiei euopene.

 

Ceea ce am realizat in primul an de proiect poate fi urmarit pe scurt in acest document.

 

Produsele finale ale proiectului sunt:

- Un dictionar de simboluri

- O revista care sa reflecte activitatile partenerilor, in special activitatile comune.

- Un web-site care se doreste o oglinda a tot ceea ce se petrece in proiect.

   Adresa site-ului este :   http://symbols-connecting-people.com

 

  Va invitam sa urmariti periodic informatiile actualizate pe site. Site-ul este in lucru.

 

pagina 10