4 Creativities
Scopul principal al proiectul "4Creativități"" este de a creea un instrument unic inovator care să-i ajute pe profesori în activitățile lor zilnice, să asigure elevilor un standard înalt de predare și oportunități de învțare contemporane. Îmbunătățirea abilităților profesorilor cu scopul de a oferi educație creativă va conduce la formarea unor elevi capabili să gândească, să analizeze și să rezolve probleme cotidiene. Prin implementarea acestui proiect, se dorește îmbunătățirea didacticii pedagogice, stimularea creativității elevilor și implicarea lor activă în derularea orelor la clasă.
Țări participante: Bulgaria, Spania, Irlanda, România (o școală și un ONG din fiecare țară)
Grupul țintă al proiectului îl reprezintă elevi cu vârsta între 10-12 ani.
Proiectul se axează pe dezvoltarea si îmbunătățirea a patru tipuri de creativități, și anume: creativitatea matematică, creativitatea lingvistică, creativitatea științifică și creativitatea artistică.
Creativitatea lingvistică va permite elevilor să-și dezvolte noi abilităţi şi competenţe lingvistice prin încorporarea unor noi propuneri, spaţii, metodologii şi resurse care vor spori abilitatea, creativitatea şi îndemânarea elevilor în procesul inovării. Modul în care aceste activităţi vor avea loc va îmbunătăţi creativitatea lingvistică, iar acest lucru va deschide noi posibilităţi de a se exprima liber pentru a găsi diverse răspunsuri originale.
Tot în cadrul proiectului, vom insufla copiilor gândirea matematică cu ajutorul creativităţii. Le vom arăta cum să aplice matematica în situaţii obişnuite, zilnice, prin utilizarea unor scenarii menite să îi facă să foloseasca cunoştinţele despre cifre pentru a rezolva probleme.
Prin promovarea creativităţii ştiinţifice, vom îmbunătăţi capacitatea de gândire a elevilor noştri şi abilitatea de a trece de la noţiuni de bază către unele mai complexe. Ei vor învăţa cum să rezolve probleme în situaţii reale; vor exersa posibilităţi de a-şi clădi propriul stil de învăţare; îşi vor forma capacitatea deductivă proprie şi asta îi va ajuta să-şi creeze propriile soluţii şi strategii.
Și nu în ultimul rând, exprimarea artistică ar putea ajuta la dezvoltarea psihometriei corecte, precum şi la dezvoltarea inteligenţei copiilor. Propunerea pe care o sugerăm pentru a dezvolta creativitatea artistică se bazează pe ateliere care dau posibilitatea elevilor să exploreze diferite forme de exprimare.
Prin îmbunătățirea practicii didactice, țintim și la îmbunătățirea ambianței actuale din școlile europene prin utilizrea unor metodologii, experiențe și cunoștințe noi în sistemul educațional formal. Prin activitățile proiectului, vom urmări și implicarea activă a tuturor elevilor în clasă.
Dyslexia Assessment Protocol
Proiectul DAP continuă în ciuda stării de urgență generate de COVID-19.
A doua întâlnire din cadrul proiectului, preconizată a se desfășura la Timișoara, a avut loc online, între 22 – 24 aprilie 2020, folosind oportunitățile oferite de tehnologie. Liceul nostru a fost reprezentat de profesor ECATERINA NECHITESCU și profesor învățământ primar TAMARA PANTEA. Echipa proiectului, alcătuită din reprezentanți din Letonia, România, Turcia, Bulgaria și Germania, a discutat tot ceea ce s-a făcut până acum, iar membrii acesteia s-au pus de acord în privința acțiunilor care urmează să fie întreprinse astfel încât circumstanțele excepționale prin care se trece să aibă cel mai redus impact posibil asupra progresului proiectului.
Prima fază a proiectului a fost lansată în noiembrie 2020 și a examinat situația legată de dislexie atât în țările partenere cât și în afara lor. Concluzia la care s-a ajuns este că majoritatea educatorilor și profesorilor de învățământ primar nu se simt suficient de informați în legătură cu posibilitățile de detectare timpurie și de reducere a riscului de dislexie. Nu există instrumente și metode comune pentru a rezolva această problemă. Până și înțelegerea conceptului de dislexie variază de la o țară la alta. De asemenea s-au colectat date și informații despre proiectele și studiile anterioare din țările partenere, în care s-a dezbătut problema dislexiei pentru a putea folosi cât mai eficient cunoștințele deja existente, precum și exemplele de bună practică. În cadrul întâlnirii s-a dezvoltat și o descriere teoretica în vederea dezvoltării software-ului DAP.
Activitățile curente au ca scop principal dezvoltarea structurii și componentelor Protocolului, deoarece se dorește ca instrumentul creat în timpul proiectului să poată fi un ajutor eficient și convenabil pentru educatori, profesori de învățământ primar și logopezi în observarea și reducerea riscului de dislexie.
PROIECT ERASMUS+ DAP - DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL
Școala noastră este partener în proiectul internațional D.A.P. - DYSLEXIA ASSESSMENT PROTOCOL, desfășurat în cadrul programului ERASMUS+, care se va desfășura în perioada 2019 - 2021. Proiectul este coordonat de Academia Tehnologică din Rezeknes, Letonia, iar restul instituțiilor partenere sunt din Turcia - Kocaeli Il Milli Egitim Mudurlugu, Bulgaria - Asociacia Dyslexia, și Germania - GedonSoft. D.A.P. are ca obiectiv realizarea și dezvoltarea unui set de instrumente de evaluare pentru detectarea copiilor de vârstă preșcolară cu risc de dislexie, precum și a elevilor care deja s-au confruntat cu dificultăți de scriere/ citire/ învățare în timpul primilor ani de școală. Acest proiect se adresează în principal educatorilor și învățătorilor.
Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc la Ruse, în Bulgaria, în perioada 6 - 9 noiembrie 2019, la care au participat prof. Ecaterina Nechitescu și prof. Tamara Pantea. În urma discuțiilor s-au stabilit:
- logo-ul proiectului : din propunerile prezentate, a fost ales cel realizat de elevul Vlad Ciobotariu din clasa a XI-a D;
- lista de priorități
- data următoarei mobilități.
Proiecte eTwinning
Proiecte eTwinning
AN ȘCOLAR 2018-2019
PROIECTE INIȚIATE
Building Bridges Between Cultures
INIȚIATORI ȘI COORDONATORI
Tamara Pantea,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Şerife Şengün,
GAZI ILKOKULU, TURCIA
PARTENERI
Camelia Maria Soporan,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Felicia Cristina Popovici,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Oana Suzana Marinescu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Evangelia Spanou,
4ο Δημοτικό Σχολείο Φαρσάλων, GRECIA
ELİF EMİRAL,
ALTINOVA PRIMARY SCHOOL, TURCIA
FATİH ÇELİKBAŞ,
ALTINOVA PRIMARY SCHOOL, TURCIA
MARIA LOURDES IDOETA,
Berriatua HLHI, SPANIA
Elza Leimane,
Galēnu pamatskola, LETONIA
ÖMER BAĞCI,
Gazi Mustafa Kemal ilkokulu, TURCIA
Adriana Savarino,
ICS di Andezeno, ITALIA
Antonella Buffo,
ICS di Andezeno, ITALIA
European Art and Tradition seen through children's eyes
INIȚIATORI ȘI COORDONATORI
Oana Suzana Marinescu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Lucía Padilla,
CEIP Romero Peña, SPANIA
Parteneri
Theodosis Theodosiou,
American Academy Junior School, CIPRU
JOSE ANTONIO RODRÍGUEZ BALMÓN,
CEIP Romero Peña, SPANIA
Izabela Stavar,
Colegiul National de Arte „Regina Maria”, Constanta, ROMÂNIA
Silvia Vilcu,
Colegiul National de Arte „Regina Maria”, Constanta, ROMÂNIA
Iustina Larisa Magda,
Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA
Rosa Fichera,
I.C. "Falcone", ITALIA
Darejan Gabodze,
LEPL Tbilisi N74 Public School , GEORGIA
Anca Varjan,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Badescu Daniela,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Camelia Maria Soporan,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Cristina Baran ,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Cristina Ciuleanu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Csapo Eugen,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Denisa Roman,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Felicia Cristina Popovici,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
mihaela munteanu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Mircea Lupse-Turpan,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Raluca Francisca Boros,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Tamara Pantea,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Gabriela Wolfer,
Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau”, Timisoara, ROMÂNIA
Karolina Nedelkovska,
OU"Kole Kaninski"-Bitola, MACEDONIA
Elena Istrate,
Scoala Gimnaziala Diaconu Coresi Fieni, ROMÂNIA
Nicoleta-Ionela Doamna,
Scoala Gimnaziala Diaconu Coresi Fieni, ROMÂNIA
Nicoleta-Ionela Doamna,
Scoala Gimnaziala Diaconu Coresi Fieni, ROMÂNIA
NOVACOVICI GEORGETA MIRELA,
SCOALA GIMNAZIALA NR. 24 , ROMÂNIA
ALEXIA ALEXANDROU,
Δημοτικό Σχολείο Αγ. Ιωάννης Μαλούντας - Primary School Ag. Ioannis
Malountas, CIPRU
Diana Nikolova,
ЦДГNo7"Синчец", BULGARIA
PROIECTE DESFĂȘURATE ÎN ANUL ȘCOLAR 2018-2019
EURAQUATIC
PRO.MATH.EU.S.
Zambete colorate
Children around the world
Catch the Future with STEM
European Art and Tradition seen through children's eyes
Cards exchange by students
Christmas cards exchange
Alte proiecte inițiate
AN ȘCOLAR 2017-2018
Children's Rights
INIȚIATORI ȘI COORDONATORI
Tamara Pantea,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Danijela Miličić Trebaticki,
Предшколска установа "Радост", SERBIA
Parteneri
Camelia Foltean,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Camelia Maria Soporan,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Csapo Eugen,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Felicia Cristina Popovici,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
MIHAELA DEACONESCU,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Oana Suzana Marinescu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
I Like Coding
INIȚIATORI ȘI COORDONATORI
Tamara Pantea,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Alessandra Poltronieri,
ICS di Sanguinetto, ITALIA
Parteneri
SEZEN EFE,
75. Yıl Cumhuriyet ilkokulu, TURCIA
Egle Sala,
ICS "F. Amatuzio - Pallotta" , ITALIA
Elena Bellani,
ICS di Sanguinetto, ITALIA
Münevver Çakır Ertekin,
KUTLUKENT 80.YIL İLKOKULU, TURCIA
Camelia Maria Soporan,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Felicia Cristina Popovici,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Oana Suzana Marinescu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Aurora Calvet,
Osnovna šola Simona Gregorčiča Kobarid, SLOVENIA
Didina Botgros,
Scoala Gimnaziala ,,Sfanta Varvara" , ROMÂNIA
MINDA OCTAVIAN HORIA,
Scoala Gimnaziala nr 16, „Tache Ionescu”, Timisoara, ROMÂNIA
ELENA MANOLACHE,
Scoala Gimnaziala nr. 25, Timisoara, ROMÂNIA
Camelia Hoara,
Scoala Gimnaziala Nr. 279, ROMÂNIA
Evangelia Petraki,
Ράλλεια Πρότυπα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία, GRECIA
Peace Message
INIȚIATORI ȘI COORDONATORI
Tamara Pantea,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
SEZEN EFE,
75. Yıl Cumhuriyet ilkokulu, TURCIA
Parteneri
ADELINA SEMA,
16o ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ, GRECIA
Adil Tekin,
Anamur Akdeniz İlköğretim Okulu, TURCIA
Elza Leimane,
Galēnu pamatskola, LETONIA
ELENA MANOLACHE,
Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA
Elena Orian,
Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA
Iustina Larisa Magda,
Gradinita PP Nr. 32, ROMÂNIA
Cosima Spedicati,
ICS "Valesium", ITALIA
Tiziana Gubbati,
ICS 5 "Dante Alighieri" di Ferrara, ITALIA
Chiara Sabatini,
ICS di Attigliano-Guardea, ITALIA
Asuman Öz,
incirlik ilkokulu, TURCIA
Francesca Vogesi,
IOC di San Marcello Pistoiese, ITALIA
Camelia Foltean,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
MIHAELA DEACONESCU,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Oana Suzana Marinescu,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil”, Timisoara, ROMÂNIA
Brankica Kostadinoska,
OOU "Dimitar Makedonski", MACEDONIA
Elizabeta Filipova,
OOU "Tode Hadzi-Tefov"-Kavadarci, MACEDONIA
Branislava Bugarinov,
Osnovna škola "Sveti Sava", SERBIA
Danijela Milijić,
OŠ ,,Kralj Petar I", SERBIA
Suzana Miljković,
OŠ ,,Kralj Petar I", SERBIA
Višnja Mušnjak,
OŠ Nikole Tesle, CROAŢIA
Svetlana Drobnjak,
OШ,,Бранко Радичевић", SERBIA
Irena Rimc Voglar,
Primary school VELIKA DOLINA,, SLOVENIA
Sanela Marie,
Scoala Gimnaziala nr. 25, Timisoara, ROMÂNIA
Sanela Marie,
Scoala Gimnaziala nr. 25, Timisoara, ROMÂNIA
Alina Rumega,
Scoala Gimnaziala nr. 30 Timisoara, ROMÂNIA
LAURA RUSU,
Scoala Gimnaziala nr. 30 Timisoara, ROMÂNIA
PRIBOI NICOLETA,
Scoala Gimnaziala nr. 30 Timisoara, ROMÂNIA
FİGAN BARAN,
SERPİL SÜMER ANAOKULU, TURCIA
Jolanta Krzak,
Szkoła Podstawowa w Dworszowicach Pakoszowych, POLONIA
Ramona Liepiņa-Krauja,
Vaivaru pamatskola, LETONIA
Jana Beckova,
Základná škola Huncovce, SLOVACIA
Soos Annamaria Bacsadi Izabella,
Şcoala Gimnazială Pericei, ROMÂNIA
Theodora Anagnostopoulou,
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Γόννων, GRECIA
Славица Гомилановић,
ОШ "Ђура Јакшић", SERBIA
Proiect European Comenius "Symbols connecting people"
Obiectivul principal al proiectului este integrarea europeana a tinerilor prin parteneriat scolar.
Partenerul nostru este Liceul Giuseppe Peano din Tortona, Italia.
Perioada de derulare: decembrie 2013 - iulie 2015. Pentru activitatile de proiect liceul beneficiaza de sprijin financiar din partea Comisiei euopene.
Ceea ce am realizat in primul an de proiect poate fi urmarit pe scurt in acest document.
Produsele finale ale proiectului sunt:
- Un dictionar de simboluri
- O revista care sa reflecte activitatile partenerilor, in special activitatile comune.
- Un web-site care se doreste o oglinda a tot ceea ce se petrece in proiect.
Adresa site-ului este : http://symbols-connecting-people.com
Va invitam sa urmariti periodic informatiile actualizate pe site. Site-ul este in lucru.