Afişare cărţi
Titlu: | COMPLEMENTE DE C++ |
---|---|
Autori: | VLAD HUTANU | TUDOR SORIN |
Editură: | LS INFOMAT |
Număr inventar: | 18791 |
Loc apariţie: | BUCURESTI |
An apariţie: | 2006 |
An achiziţie: | 2006 |
Preţ: | 15,0000 |
Locaţie: | Bibliotecă |
Domeniu: | Generalitati |
Despre: |
IT
1. STL - algoritmi de tip sort (sortare)
2. Funcţii template (şablon)
De ce complemente de C++?
1. Referitor la limbaj,în programa şcolară pentru C++ se cere acelaşi nivel de cunoştinţe ca pentru Pascal,dar în C++ se pot face cu mult mai multe.
2. Pentru orice elev care studiază C++ şi doreşte să înveţe informatică,este esenţial să aibă noţiuni despre OOP,programare generică,STL (containere,iteratori,algoritmi). Utilizând aceste cunoştinţe,el va putea scrie programe performante,eficiente,standardizate şi va putea programa rapid.
3. Varianta Borland C++ 3.1 pe care elevii o studiază astazi în liceu este depăşită,si,ce-i mai rău,nu utilizează limbajul standard. Prin urmare,programele obţinute nu sunt portabile,iar cunoştinţele pe care elevii la învaţă "azi" şi de care vor avea nevoie "mâine" sunt depreciate de "ieri".
Cui foloseşte cartea?
1. Oricărui elev care vrea să programeze folosind limbajul standard şi care doreşte să aibă cunoştinţe "la zi".
2. Olimpicilor,pentru că,în C++ standard,anumite structuri cum sunt arborii de căutare,stiva,coada,etc. sunt incluse în limbaj. De asemenea,anumiţi algoritmi uzuali,cum ar fi sortarea,căutarea secvenţială ori binară sau cei ce privesc ordinea lexicografică se găsesc incorporaţi în STL. Aceasta le permite ca,în timpul concursurilor,să scrie repede programe performante. De asemenea,se obişnuiesc şi cu alte medii decât "bătrânul" Borland C++ şi programul lor poate utiliza mult mai MULTĂ MEMORIE decât se poate folosi lucrând cu Borland.
Observaţii:
a) între doi olimpici cu aceleaşi cunoştinţe,la unele probleme care pot fi date,este avantajat cel care ştie să lucreze în STL.
b) unii profesori sunt supăraţi atunci cand se foloseşte ceva "prefabricat". Dar,în viaţă,este foarte important să nu "reinventezi roata" tot timpul. Aceasta nu înseamnă că studiul fundamental poate fi evitat,dar nici nu trebuie să se rămână la el. Elevul trebuie obişnuit să se adapteze pentru a deveni eficient.
Când şi cum se poate folosi această carte?
Se poate utiliza în orice an de studiu. După ce profesorul predă noţiunile cerute de programă,poate adăuga câte ceva din această carte.
Exemple:
1. Clasa a IX-a. Ar trebui să li se prezinte elevilor şi limbajul standard şi să li se ofere exemple de medii în care aceştia îşi pot scrie şi testa programele.
2. Clasa a X-a. Atunci când se predau funcţiile,se poate explica,de exemplu,ce este o funcţie template,atunci când lucrează cu şirurile de caractere,se poate prezenta şi clasa string (cu ea se gestionează şirurile infinit mai uşor) şi atunci când se predau noţiuni privind structurile de date,se poate explica ce este o clasă,un obiect,ce înseamnă să ai o structură gata "fabricată",etc.
Înapoi