Lucrarea se circumscrie in cimpul aplicarii unor principii de strategie educationala generala,in scopul formarii profesorilor in maniera profesionalizata si in sens managerial. Cartea sprijina,prin stilul utilizat si prin problematica abordata,profesorul preocupat de autoformarea sa manageriala,reprezentind un instrument de autoperfectionare util tuturor cadrelor didactice. Cuprins Ce este managementul?
Este necesar si posibil managementul educational?
Conceptul de management educational
Stiinta si arta managementului educational
Fundamentarea interdisciplinara a managementului educational
Necesitate si posibilitate
Roluri ale profesorului ca educator si manager
Rolurile manageriale - criterii de definire
Profesorul-manager,ca profesionist
Accepta profesorul noul rol?
Profesorul si managementul schimbarii
Cultura manageriala - sursa a succesului
Procesul instructiv-educativ ca proces managerial
Decizia
Organizarea
Dirijarea (conducerea),coordonarea
Evaluarea si reglarea manageriala
Succesul managerial
Managementul curriculumului
Gestiunea resurselor pedagogice
Marketing educational
Participarea si implicarea elevilor
Managementul sistemului informational
Comunicarea in managementul educational
Implicarea in cercetarea manageriala
Cimpul educational - cadru al actiunii manageriale
Managementul interactiv
Managementul autoritatii si libertatii
Managementul starilor tensionale
Stil educational - stil managerial: definire
Conditionari ale eficientei stilului
Profesorul-manager si leadership-ul
Stiluri educationale - stiluri manageriale: tipuri
Empirism - rationalitate - creativitate manageriala
Constructia unui model interactiv
Dimensiunile esentiale ale personalitatii profesorului-manager
Profesorul-manager: un profil dezirabil de competenta
Utilitatea modelului
Autoformarea profesorului ca manager (self-management)